Vita de vie – Acustic

Îmi place să-mi dau seama că lună de lună voit sau nu îmi re-sărbatoresc ziua de naștere. Și o fac prin muzică lucru care nu poate decât să mă bucure și mai mult. Iar dacă luna trecută a fost Waldeck, luna asta am stat mai aproape de casă și am ascultat un concert acustic pe cinste susținut de Vița de Vie în Jukebox Venue.

În primul și-n primul rând mulțumesc Metropotam! Fără voi și fără dramul de noroc personal ziua de vineri ar fi fost o dezamăgire ornată frumos cu Hunger Games: All hunger, no games.

Am să încep cu Jukebox Venue unde nu mai fusesem până atunci dar care fusese lăudat de prieteni ca fiind un local unde muzica e foarte bună și subscriu la spusele lor. În schimb locația în sine e un Hard Rock Cafe făcut cu buget redus ca să o zic finuț. Am apreciat și chitările suspendate și cele de pe pereți și afișele dar puse în locație așa cum erau păreau nelalocul lor și implicit făceau notă discordantă. Servirea și prețurile au fost decente, deci alte minusuri nu mai am ce puncta.

Acum pentru partea de clarificări. Nu am fost niciodată fană Vița de Vie. Nu pentru că mi s-ar fi părut sub nivelul standard de calitate acceptat de mine ci pentru că atunci când s-au lansat ei eu eram prea mică să înțeleg ce cântă ei acolo. Apoi când am crescut nu prea m-am mai lovit de ei și dacă nu a avut cine să mă educe i-am ignorat. Așa că la concert m-am dus cu fix 5 melodii știute: Varză, Îmi pasă, Basul și cu Toba Mare, Sunetul mai tare și Vino la Mine.

Așteptări nu aveam. Nici să fie extraordinar nici să fie groaznic și tare bine a mai fost că a fost așa pentru că m-au prins de la prima melodie Iamma. Și nu mi-au mai dat drumul cele aproape 2 ore cât au cântat cu pasiune pentru că se vedea cu ochiul liber că le place ce fac și că pun tot ce au mai bun în muzica lor.

Scena avea lumânări și asta nu m-a dus cu gândul la celebra serie Unplugged lansată de MTV în anii ’90. Iar concertul celor de la Vița de Vie nu a fost cu nimic mai prejos de oricare din acei invitați. M-am simțit onorată să fiu acolo și să le reascult hiturile în varianta acustică și să-mi doresc din tot sufletul să scoată un CD cu toate piesele cântate așa, simplu, fără efecte, fără jocuri de lumini, fără genul ăla de energie prezent la un concert live  în oricare altă locație. Acusticul cere o altă stare, un altfel de angajament muzical din partea publicului. E solemn și în opinia mea e o validare pentru orice artist a valorii sale, pentru că în clipele alea ai posibilitatea să îi vezi ”goi”, dezbrăcați de orice magie adițională dată de o scenă imensă și mii de oameni. Ți se apropie de suflet și te farmecă în a le deveni de-a pururi fan. Știu că ăsta e cazul meu.

Legat de setlist și mulțumită și Andreei în mare parte pot să completez lista cu: Varză, Visare, Iamma, Lăsat Pustiu, Ce mai contează, Abdulah, Praf de Stele (care mi-a furat instant inima), Vino la Mine, Basul și cu Toba Mare, Sunetul mai tare și restul care acum îmi scapă.

Ce-aș mai puncta ar fi asemănarea ocazională cu Incubus ca stil sau timbru vocal și nu o zic la modul de plagiere cât de încântare pentru că și Incubușii îmi sunt dragi tare tare.

Iar pe final, ca o concluzie după 2 zile în care toate senzațiile și impresiile și emoțiile au avut loc să se așeze nu pot decât să îmi susțin impresia inițială că e, fără urmă de îndoială, cel mai tare concert la care am avut ocazia să particip în toată viața mea și i-am văzut și pe Guns’n Roses și pe Bon Jovi și AC/DC, deci termenele de comparație nu-mi lipsesc, cu atât mai mult cu cât unora le-am jurat adorație eternă.

Așa că mulțumesc din nou Metropotamilor pentru cel mai frumos cadou pe care mi-l putea face cineva la 24 de ani și 2 luni.

Sursa imaginii

Tagged: , , , , ,

2 thoughts on “Vita de vie – Acustic

  1. […] Nu știu exact ce înseamnă semi-acustic, dar dacă ar fi să o iau după explicația primită la Vița de Vie acustic = ei au stat jos […]

  2. […] și până acum Metropotamul a fost foarte generos cu mine și mi-a dat și bilete la film, și invitații la concert și mai nou cărți de bucate mulțumită într-o oarecare parte și oamenilor de la […]

Leave a Reply

