Lady Gaga versus Summer Well

Nu dragilor, nu mă apuc de comparații pretențioase în ale muzicii pentru că fiecare știe ce-i place nu pot eu să dictez nimănui ce să asculte dar…am să mă iau frumos de estetica urâtului sau mai degrabă a ne-creativului în ale afișelor pentru concerte în cele ce urmează.

Săptămâna trecută sau acum două săptămâni m-am plimbat ca o panseluță pe Magheru că era vremea frumoasă și nu mai scosesem de mult capul în lume prin centrul Bucureștiului și pe ce mi-au picat ochii în drum spre casă undeva între colțul cu fosta Diverta Eva și hotel Lido?

Toată floarea cea stimabilă a concertelor de vara asta erau lipite pe cabine telefonice, panouri publicitare dedicate sau garduri metalice. Crema cremelor din lumea rock-ului se zgâia în ciudă la mine că deh concertele sunt multe dar banii nu prea și nu ne putem întinde după bunul plac în primele rânduri la capurile de motoare sau mașini, pe la gașca cea pestriță și nici pe la eternii trandafiri și ale lor pistoale. Dar asta e deja altă poveste.

După cum ziceam, mă plimbam admirând afișele până mi-au picat ochii pe hidoșenia secolului în forma afișelor pentru concertul Lady Gaga. Doamne Sfinte ce-au făcut creativii?! Sau de fapt unde s-a dus toată creativitatea ce ar fi trebuit alocată concertului anului după spusele unora?

Să nu ne înțelegem greșit, nu sunt fan Gaga dar îi recunosc meritele în ale muzicii pe alocuri și mai ales flerul pentru dramatic. Mă așteptam sincer la o imagine cu ea din Born This Way cu machiajul tip schelet sau poate o poza din perioada Poker Face – Just Dance cu fulgerul reminescient de The Thin White Duke, dar nu, aparent am cerut mult prea mult.

Să intre în scenă magnificul roz. Mai exact plictisitorul roz. 

Sincer și un începător în ale Photoshop-ului ar fi putut mai mult, mai bine, mai creativ. Nu îți trebuie specializare sau 30 de cărți citite în ale design-ului grafic sau să respiri zi de zi Gaga, să fii un veritabil monstruleț. Îți trebuie puțină logică și 0,01% imaginație, ca pe iaurtul dietetic.

Informațiile sunt toate acolo: locație, dată, cine cântă, o motivație/invitație și locul de procurare al biletelor. Dar dacă nu m-aș uita de fel pe toate gardurile când merg pe stradă (motiv pentru care îmi fac rost de câte o julitură zdravănă din când în când) probabil că nu l-aș fi observat, nu i-aș fi dat atenție chit că e roz și ar trebui să îmi sară în ochi, negrul care îl acompaniază nu face decât să îl estompeze. Iar o privire fugitivă te duce cu gândul la nu știu ce eveniment în aer liber, vreun târg ceva ținând cont de liniile alea.

Dar să trecem peste la exemplul cu așa da.

Summer Well – un festival dedicat tinerilor pasionați de muzică, un festival ca o vacanță după cum s-a autointitulat. Și dacă zice vacanță atunci și afișul susține afirmația.

Fontul folosit e jucăuș. Imagine de fundal te duce cu gândul la relaxare și te oprește din mers. Capul de fiș pentru fiecare zi e scris destul de mare încât să știi de ce merită să vii, trupele mai mici fiind și ele prezente pentru cine e interesat. Sus vezi când și unde se ține, jos prețul abonamentelor și partenerul evenimentului ca să îți fie clar că și la Orange găsești bilete. Iar dacă vrei să știi mai multe ai și un QR code care bănuiesc că te duce spre pagina de festival. Chiar și în fugă aș repera pentru ce e festivalul, care’s greii și ceva legat de Orange unde probabil pot să aflu mai multe sau măcar mă ajută să caut online detalii.

Dar nu mă lasă indiferentă, nu trec pe lângă afiș ca și cum n-ar fi. Chit că oricum mi-ar tresări inima când aș citi Hurts și ar fi suficient.

În altă ordine de idei mi se pare o mizerie afișul pentru Gaga și o insultă adusă creativității sale sau reputației pe care și-a creat-o de șoc și dramă. Sincer mă așteptam la o halcă de carne bătută în cuie sau ca să fiu mai blândă la cel puțin 3 culori. Dar asta-s eu, aia cu le vreau pe toate.

Și pentru comparație mai arunc în scenă și afișele pentru OST Fest cu Motor Head și Motley Crue și cel de la Tuborg Green Fest care deși nu vine cu nimic în afară de pachetul standard de informații și scrisul clasic al ”meniului zilei” dezvoltă o conexiune la nivelul creierului trecătorului vizat pentru concerte care știe paleta cromatică Tuborg și sigur a mai auzit/văzut pe undeva ceva de festival. Bine asta dacă craniul și trandafirii nu l-a trimis deja cu gândul la Guns’n Roses.

Acestea fiind spuse vă las cu restul imaginilor trase cu mobilul (trăi-mi-ar Samsung-ul până la adânci bătrâneți).

This slideshow requires JavaScript.

Tagged: , , , ,

Leave a Reply

