Salvăm Bucureștiul?

Nu cred că m-a lovit vreodată mândria civică. Sau ”dragostea” politică. Ba din contra de când mă știu n-am fost interesată de subiect chit că am prins vreo câteva alegeri. Mereu întrebam în familie cu cine se votează și puneam și eu acolo ștampila. Uneori nici atât.

Ce e și mai ciudat sau poate doar o simplă caracteristică a generației mele e indiferența pe care o afișăm față de tot sistemul politic. Fie traiul cât de greu noi tot pasivi rămânem și nu ne pasă că totuși democrația asta imperfectă, uneori abuzată de clasa politică, a fost câștigată cu greu, plătită cu sânge acum 23 de ani.

București 2012. În prag de alegeri. Mereu actuala întrebare a lui Caragiale: Dar noi cu cine votăm?

La primăria de sector habar n-am. Toți sunt o apă și-un pământ. Aceeași Marie cu altă pălărie.

Dar la primăria capitalei?

Aici răspunsul e unul singur: Nicușor Dan!

Matematicianul premiat cu aur la olimpiada internațională, omul școlit în afară, care a văzut ani de-a rândul că se poate și altfel și cum se poate altfel, care a luptat alături de Asociația Salvați Bucureștiul ani de-a rândul cu primăriile de sector și cu dezvoltatorii imobiliari pentru resturile Micului Paris. Dezinteresat. Sincer. Cu pasiune și dedicare.

E omul de care am aflat accidental de pe Metropotam și pe care mai apoi l-am urmărit îndeaproape. Singurul care a făcut ca ceva din tot circul politic să rezoneze în mine. Mi s-a schimbat atitudinea și a încetat să nu-mi mai pese de orașul meu adoptiv.

Mulți zic că nu se poate. Că dacă iese nu o să se schimbe nimic. Că nu are susținere în Consiliu. Ba că e al nu știu cărui partid. Ba că e naiv. Sau că pur și simplu se află și el în treabă.

Și atunci dragilor explicați-mi și mie de unde atâta susținere pro-bono din partea oamenilor din media, din online, de publicitate, din muzică? De ce pleacă formatorii de opinie atât de ușor urechea la ce zice și gratis pe deasupra?

De ce îl susțin Aneta Bogdan, Mihai Dobrovolschi, Tudor Chirilă, Ada Milea, Manafu, Simona Tache, Dragoș Bucur, Marius Manole, Liviu Mihaiu, Andrei Pleșu, Cristian Tolonțan sau Ion Cristoiu?

De ce tocmai oamenii care au văzut și peste hotare cum stau lucrurile și care ne duc faima și în afară? N-or fi de proști vă zic sigur. Și nici de naivi! O fac pur și simplu pentru că văd altceva. Nu răul mai mic. Ceva credibil și palpabil. Ceva care nu sună a promisiune deșartă sau text de campanie.

Pentru toți cei care îl vreți pe Oprescu în continuare nu pot să vă urez decât buzunare adânci pentru alți km de 150000 de euro/bucata. Și pentru poduri suspendate de 280 milioane de euro, pentru bănci de 2000 lei și lista poate continua.

Pentru toți ceilalți care încă aveți dubii vă ofer alternativa – Nicușor Dan. Iar ca ”întăritor” de opinie gândiți-vă la toate șicanele care i s-au făcut până acum de la nealocarea timpului pentru dezbateri la televizor sau a autorizațiilor pentru corturi în sectorul 3 până la printarea unui ziar cu titlul Salvați Bucureștiul din mărinimia PDL-ului. Dacă n-ar avea nicio șansă și nu ar reprezenta o amenințare atunci Oprescu ar fi apărut în vreo dezbatere televizată, nu ar fi fugit și s-ar fi stat ascuns atâta timp.

Măcar o dată să facem ce trebuie și să putem vota corect pentru un București mai bun și mai frumos.

Ne vedem duminică la vot!

Tagged: , ,

Leave a Reply

