The Amazing Spider-Man

The Amazing Spider-Man a fost pur și simplu amazing. Hands down cel mai captivant și totodată relaxant film la care am fost în ultimele luni și aici intră și The Avengers.

Uite că au trecut 10 ani de la primul Spider Man jucat de Tobey Maguire. A fost nevoie de o decadă și de câțiva ani buni de sezon estival înțesat cu blockbustere și mai ales cu supereroi ca Iron Man și Batman ca cineva să se gândească la posibilitățile neexploatate în ceea ce-l privește pe Omul Paianjen, mai ales din perspectivă actoricească.

Atenție! Incoming spoilers 😀

M-am dus duminică la The Amazing Spider-Man fără așteptări pentru că în fond nu m-am dus pentru filmul în sine cât pentru Andrew Garfield. Am zis că nu-mi pasă cât de prost sau tras de păr ar fi fost atâta timp cât îl aveam în fața ochilor aproape 2 ore pe frumușelul din The Social Network.

Și vai cât m-am înșelat și cât de plăcut surprinsă am fost! Trebuie să menționez că totuși nu m-am dus blind la film și mi-am permis o opinie din exterior și anume cea a lui Peter Travers și am să și răspund la întrebarea acestuia ( Do we really need it?) cu un categoric DA și să vă explic și de ce.

Problema majoră care am avut-o ce cealaltă serie Spider-Man a fost legată de actori. Tobey Maguire era un fatălău de prima clasă (deși mi-a plăcut în Cider House Rules) iar Kirsten Dunst atât dar atât de anostă și de enervantă. În versiunea curentă problema este rezolvată cu succes datorită chimiei dintre Garfield și Emma Stone (Gwen Stacy). Pur și simplu te trag dincolo de ecran și e cumva imposibil să nu-ți amintești de liceu și de propriile iubiri și flirturi și momente de stânjeneală. Iar toată magia aia romantică fără a fi penibilă sau incredibil de siropoasă e dirijată din bagheta magnificului Marc Webb (directorul din spatele a 500 days of summer).

Peter Parker-ul actual trece cu brio ca licean și ne oferă întreg amalgamul de îndaptare socială – sunt îndrăgostit de cea mai drăguța fată din liceu – sunt un tocilar veritabil care și-o ia de la jock-ul rezident jucat de nimeni altul decât Chris Zylka (cei care au văzut The Secret Circle știu despre ce vorbesc *wink wink*).

Personajul negativ este unul pe măsura lui Spider-Man și anume Lizard/ Dr. Connors. De dată asta nu mai avem un costum ridicol și un boogie-board zburător ci o ciudățenie a naturii în interpretarea magistrală a lui Rhys Ifans. Un experiment de cross-over genetic eșuat care dă naștere unui monstru avid de putere care surpriză și șoc mare dar vrea să transforme tot orașul într-o armată de șopârle. Scenele de luptă dintre cei doi sunt foarte bine realizate făcând uz de abilitățile celor doi – forță brută vs. agilitate.

Ce am apreciat din tot sufletul meu de critic și de realist a fost pânza de paianjen care acum este creată de Oscorp și poate fi vândută la ”plic” <insert big lol here>. Dar ce e mișto la toată faza asta e că acum Spidey nu își scoate celebrul fir de la încheieturi prin metoda subcutanată ci face apel la geek-ul pasionat de știință care își dezvoltă propriile mecanisme. Deci no more go web go! Plus, din moment ce firul este cumva inginerit genetic putem afirma cu certitudine că rezistă, în situația în care admitem că așa ceva ar fi posibil în lumea reală. Dar geek-ul din mine s-a mulțumit cu explicația, așa semi-credibilă cum e.

Revenind la accentele emoționale și la faptul că acesta nu e un simplu film cu super-eroi unde greul e dus de scenele de luptă mind-blowing și la efectele speciale puse la fiecare 30 de secunde. În The Amazing Spider-Man vedem o latură mult mai umană a lui Parker care se luptă cu abandonul și moartea părinților, cu absența explicațiilor (Batman ripoff?). Și prin toată etalarea de emoții autentice aflate la ambele capete ale spectrului ajungi să empatizezi cu personajul și să îl susții cumva din scaunul comod de cinema. M-am bucurat de bucuria lui că și-a dat seama ce abilități speciale are și că asta face din skateboarding ceva infinit mai grozav, că parcă vrei să se cupleze/combine cu adorabila Gwen Stacy, care aparent are ceva mai mult decât o înfățișare plăcută, că vrei să salveze orașul și să-l pedepsească pe asasinul unchiului Ben.

Ceea ce mă face să revin la alte personaje și anume Martin Sheen și Sally Field, unchiul Ben și mătușa May care la rândul lor mi se pare mai puțin rigizi, mai calzi, mai umani dacă este posibil.

Umorul survine din conștientizarea involuntară a superputerilor din dotare și am să mă opresc aici de la a da din casă pentru că merită văzute în cinema.

Ce-aș mai puncta ca plusuri ar fi absența replicii ”with great power comes great responsibility”. Fără supărare dar prefer să se lovească de câteva chestii și să-și dea seama singur de asta decât să i se dea mură în gură calea corectă. Greșelile formează caracterul și filmul lasă loc de dezvoltarea unuia. Apoi e ideea de mască, ideea costumului. Nu mai apare jenibilul The Human Spider. Și totodată a fost eliminată ideea de wrestling lăsând în urmă doar sugestia și sâmburele care a generat ideea.

La capitolul ”aproape” minusuri aș puncta absența muzicii – atât a cea ambientale cât și a unei melodii pe post de imn, cam cum a fost Hero-ul lui Chad Kroeger și Josey Scott în 2002. Povestea urmează același fir simplist al amenințării care trebuie eliminate și al echilibrului care trebuie restabilit, ca la finalul zilei totul să se termine cu bine și toți să fie împăcați. Dar se termină totul cu bine?

Asta o să aflați voi dacă vă deplasați până la cel mai apropiat cinema. Și țin să menționez că 3D-ul/IMAX-ul nu fac o diferență spectaculoasă în impresia mea asupra filmului dincolo de cele câteva cadre filmate la înalțime și ”plimbarea” printre clădirile new yorkeze a eroului principal.

Enjoy pentru că sincer merită!

P.S. Pentru hateri & co. noul Spider-Man are 7,6 pe IMDB față de 7,4-ul filmului inițial deci ca valoare tot cam pe acolo sunt.

Sursa imaginii

This slideshow requires JavaScript.

Tagged: , , , , , , , , ,

Leave a Reply

