Valoarea unei promisiuni respectate

Cât mai valorează în ziua de azi o promisiune?

Oamenii se schimbă ca urmare a împrejurărilor, a societății care dictează alte norme sociale, a experiențelor trăite. De multe ori nu toate promisiunile făcute sunt duse la bun sfârșit, unele se șterg din memorie mai redepe de cât au fost făcute, motiv pentru care cuvântul dar mai ales respectarea lui, înseamnă enorm pentru mine.

Se spune că prietenii sunt familia pe care ți-o alegi de bună voie și nesilit de nimeni și de-a lungul anilor multe prietenii se cern, sunt încercate, se distrug sau renasc în ciuda absenței temporare sau a distanței.

Prietenul adevărat la nevoie se cunoaște, zice proverbul și tind să-i dau dreptate pentru că e greu să-ți asumi probleme care nu sunt ale tale și să înfrunți furtuna atunci când nu tu ai stârnit ploaia. Așa e și Bia, care mi-a fost alături de aproape 20 de ani. O prietenie cu tradiție cum s-ar spune. Au fost momente bune marcate de vacanțe și tabere unde am fost împreună, de chiuluri în ceainării prin liceu, de lucrări, teze și proiecte la care am muncit cot la cot sau te schimb de teme pe la diverse materii în funcție de afinități. Dar au fost și certuri atunci când răbdarea era absentă, nopți nedormite, frământări ale adolescenței împărțite la 2, vorbe de consolare, prăjituri de oblojire a sufletului prin cantități imense de zahăr și întotdeauna o îmbrățișare și un zâmbet la final.

Iar dacă ar fi trag o concluzie, un prolog a ceea ce urmează să zic mai jos, după 5 ani de ”carieră academică” legată de formula de succes privind logevitatea unei faceri în general atunci aceea ar fi accentul pe marketingul emoțional. Indiferent ce vrei să vinzi adresează-te consumatorului ca unui om, ca unui prieten nu ca unei mașini de făcut bani. Promite puțin dar respectă ceea ce promiți, vorbește pe limba celui pe care vrei să-l convingi.

Așa e și Oktal, magazin online IT&C și de electrocasnice din România. Un magazin cu tradiție care nu s-a schimbat din 1999 până azi. Nu s-a lăsat convins de trenduri, de tendințe, nu și-a uitat promisiunile făcute sau locul de unde a plecat. Iar asta contează cel mai mult, mai ales azi când produsele îți vin prin curier și poate nu ajung întregi, responsabilitatea rămânând neasumată de nimeni. A înțeles că puterea și poziția în piață e dată de fiecare client în parte.

Ca un prieten e acolo atunci când ți se strică fierul de călcat, uscătorul de păr sau orice altceva ai prin casă și se poate băga în priză. Dar e acolo și atunci când vrei să faci un cadou sau să îți faci un cadou. Mie ce îmi place personal e că oferă multiple modalități de plată (online cu cadrul, la livrare sau în rate). Iar ca dovadă a promisiunilor făcute și a responsabilității asumate stă un mic detaliu – semnalarea clară a politicii de returnare a produselor.

Tot la promisiuni aș mai menționa coerența în comunicare – să își păstreze stilul de abordare și poziționarea, răsplătirea fidelității și nu în ultimul rând transparența  vizavi de preț, de stocuri și mai ales de timpul de livrare.

De asta Oktal e magazinul online  pe care îl vezi mai degrabă ca prieten și căruia îi doresc o îmbătrânire ca vinul – de la an la an mai bun.

Articol scris pentru SuperBlog 2012

Advertisements

Tagged: , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s