Delaco, în episodul ”Frigiderul și colegul nou”

Interiorul unui frigider. Pe raftul de sus se află 4 iaurturi la pahar și un pui congelat pe o farfurie. Pe cel din mijloc 2 caserole de plastic, 3 portocale și 2 banane. Pe ultimul raft sta un cofrag de ouă, o pastramă, o sticlă de ketchup și una de muștar și o cutie de brânză topită. În unul din sertare se află 4 roșii în timp ce în cel alăturat e o salată verde. Pe ușa frigiderul e o sticlă de suc și o cutie de lapte.

O portocală zâmbăreață către o banană: Psst! Psst! Am auzit că ne vine un coleg nou. Unul de la lactate.

Banana: Ce coleg? De unde ai auzit una ca asta?

Portocala: Pai azi de dimineață când ne-au făcut inspecția, i-am auzit pe ăia 2 zicând ceva de supermarket. Îți dai seama ce locatar de seamă o să avem, dacă vine dintr-o locație atât de selectă și de diversă, zise portocala visătoare și plină de pasiune.

Banana: Ei mare brânză! O fi și ăsta vreun simandicos insuportabil care crede că doar pentru că vine dintr-o metropolă alimentară e cel mai brânză din frigider și o să ne roadă urechile cu poveștile despre raioane și promoții. Să-l vezi cât o să se tot fălească pe aici de n-o să-și mai încapă în brânză de mândrie.

Pastrama: Eu una sunt curioasă rău! Oricum, o să se aleagă brânza de zer într-o zi-două. Nu e cazul să judeci brânza după etichetă! Sau să zici hop până n-ai sărit brânza!

Ketchupul (pe un ton indignat): Să vezi că nu e nicio brânză de capul lui. O fi vreun țiplat plin de E-uri, atât de palid și sclifosit că nu-i ajungi nici cu brânza la nas.

Muștarul panicat: Aoleu! Să nu fie mai rău. Să nu fie unul din ăla cu mucegai de ne-a gazat pe toți o săptămână, de am și acum coșmaruri cu petele lui albăstrui. Jur că se uitau mereu fix la mine, de parcă ar fi vrut să mă arunce de la raft!

Iaurturile la unison: Ducă-se opt, cu a brânzei nouă și să ne lase liniștiți!

Puiul congelat: Nu facem nicio brânză dacă e așa simandicos cum ziceți. Eu nu vreau să mi se plângă mereu că îi fur toată lumina pentru că-i stau în cap sau mai rău că vrea el primul raft pentru că a fost primul la raft din supermarket! Frate frate, dar brânza-i pe bani iar locul fruntaș pe merit.

Ouăle (șoptind din cofrag): O fi și ăsta o brânză bună în burduf de câine!

Laptele de pe ușa frigiderului: Aici eu sunt singurul alb ca brânza și așa trebuie să și rămână, că frigiderul nu e destul de mare pentru doi și nu vreau să mă duelez cu el. Nu de alta dar mi se brânzește laptele de la atâta agitație, zise acesta pe un ton ușor nervos.

Din una din caserole se aude o voce timidă, cea a untului: Eu zic să nu ne stricăm la brânză cu lactatul până nu-l cunoaștem. Toți ne-am privit circumspecți când am ajuns prima oară aici dar uite ce prieteni buni am ajuns!

Salata împăciutoare: Să ascultăm de caserolă ăla de sus că are idei bune! În plus n-are rost să ne stricăm la brânză înainte de vreme.

Prima roșie: Și dacă o fi vreo zgârie brânză la vorbe?

A doua roșie: Brânză-n sticlă!

A treia roșie: Șșșșș! Aud venind pe cineva, brânza mică să nu ne dăm de gol.

Frigiderul se deschide și pe raftul cu ketchup și muștar, pe o farfurie e așezat un cașcaval.

Muștarul, circumspect: Tuuu…tu cine ești? Și ce cauți aici?

Cașcavalul: Eu sunt Delaco. Cașcaval Delaco și sunt noul coleg de frigider, zise acesta zâmbitor.

Brânza (topită din spatele cașcavalului): Ce frumos miroase!

Ketchupul: Da, da și eu simt!

Muștarul: A lapte! Slavă brânzei!

Banana: Uite-l mă și pe ăsta! Nici n-a dat bine cep la brânză și deja are fani!

Puiul congelat: Ei na! Vedeți că v-ați agitat toți degeaba. Nu e nici sclifosit, nici urât mirositor și nici nu se uită ciudat la nimeni. Auzi, nu-i așa că nu vrei să stai pe primul raft?

Cașcavalul: Nici nu-mi trece prin brânză așa ceva! Îmi e bine aici unde stau. Nu vreau să iau locul nimănui, doar mă bucur că am și eu în sfârșit o casă a mea și colegi care să îmi alunge singurătatea.

Toți locatarii frigiderului s-au bucurat nespus de noua achiziție care a demonstrat rapid că-i altă brânză, cea mai brânză dintre brânze și cel mai simpatic dintre toate alimentele care-au poposit vreodată pe rafturile frigiderului.

Articol scris pentru SuperBlog 2012.

Tagged: , ,

2 thoughts on “Delaco, în episodul ”Frigiderul și colegul nou”

  1. Stefania October 26, 2012 at 7:15 am Reply

    Foarte draguta povestioara!

    • Cali October 26, 2012 at 8:11 am Reply

      Ma bucur ca ti-a placut 🙂

Leave a Reply

