Puss in Boots de România

A fost o dată ca niciodată că dacă n-ar fi fost nu s-ar fi povestit.

Aceasta nu este o poveste clasică, desprinsă din basmele vechi ci o adaptare modernă și regională a poveștii unui bandit care a speriat întreg cartierul mătușii mele preferate în Bacău.

Mătușa mea Ana stă la parter și deși a trăit toată viața ei de adult la oraș nu și-a uitat copilăria petrecută la țară. Motiv pentru care ghivecele numeroase cu flori nu i-au potolit dorința de a avea o grădină în toată regula…de flori, că e mai greu la bloc cu plantatul legumelor. 

Așa că de primăvară de când dădea colțul la iarbă și până toamna târziu când bruma scotea ultima suflare din plante, în grădina de sub geamul de la sufragerie mereu creșteau tot soiul de flori.

Și cum ziceam că și-a păstrat din obiceiurile din copilărie, grădinăritul nu a fost singura îndeletnicire transmutată. Varianta orășenească a șezătoarei a prins rădăcini la bloc, pe banca de pe aleea principală, unde tot clanul de tanti (că doar asta e denumirea clasică a doamnelor în etate care atunci când ești mic îți dau mereu bomboane și te trag de obraji) se adună seară de seară să pună țara la cale și să discute ultima știre, bârfă sau ultimul episod din nu știu ce telenovelă la modă. Și cum toate sunt prietene așa bune, toate și-au pus flori sub geam de ziceai că pe o distanță de 3 blocuri ne-am deschis grădină botanică.

Toate bune și frumoase până când la o convorbire purtată la telefon mi se plânge mătușa că nu știu ce drac de copil de prin vecini îi tot strică straturile cu flori. Mai grav era că de la o vreme mai avea și glume macabre în program și găsea vrăbii moarte printre florile bătătorite. ”Degeaba l-am pus pe unchiu-tu să se uite toată ziua pe geam, el zice că nu vede nimic, de parcă împielițatul ăla de copil s-ar materializa așa din senin”.

Degeaba am încercat să o liniștesc că până la urmă o să se dea de gol copilul respectiv și că cineva o să-l vadă din moment ce se ”joacă” și în grădinile tânților prietene. Ea nu și nu, că n-o să aibă liniște până nu află cine își bate joc de munca ei.

Și ca să o liniștesc i-am promis că cu prima ocazie cu care ajung prin Bacău găsim o cale de a rezolva problema, chit că mă culc între brazdele de flori.

Slavă cerului nu s-a ajuns la măsuri extreme pentru că am găsit o soluție modernă și anume instalarea unei camere de supraveghere video IC-7100 de la Edimax fix la geamul care dădea înspre grădină. Și cum minunăția de cameră era prevăzută cu tehnologia Edimax Plug-n-View nici n-a mai fost nevoie să instalez echipamente adiționale care să ruleze concomitent cu respectiva cameră pentru că imaginile și clipurile filmate erau încărcate în cloud și eu le puteam vizualiza direct de pe telefonul mobil dotat cu Android. Așa că n-a mai trebuit să las foi cu instrucțiuni sau să repet la infinit ce face butonul ăsta sau celălalt. Mi-am făcut treaba și am zis că o sun pe mătușă de îndată ce-l prind pe Nică ăsta modern și că-i trimit și dovadă să aibă cu ce se duce la părinți să-l pună la punct.

Nici nu trece bine o zi că îmi și apare inculpatul. Era de mărime potrivită, robust, cu niște ochi albaștri ca cerul, cafeniu la corp mai puțin urechile, lăbuțele și coada stufoasă. Împielițatul nu era nimeni altul decât un motan birmanez, mare iubitor de flori sau mai exact de scărpinatul pe spate cu ele și uneori de rosul tulpinilor  Cât despre vrăbiile dintre straturi, cred că era felul lui de a plăti pentru stricăciuni.

Mătușii nu i-a venit să creadă așa că i-am trimis și niște poze drept dovadă. Ar fi vrut să-l prindă și să-și facă manșon din blana lui dar împielițatul nu era de prin vecini și după o vreme s-a calmat și n-a mai călcat prin grădinile cu flori. Mătușa speră că și-a găsit nașul cu vreun dulău, dar ca orice pisică care se respectă mai are cel puțin încă 8 vieți liniștite de petrecut printre florile vecinilor.

Articol scris pentru SuperBlog 2012.

Sursa imaginii 1, 2.

Tagged: , , , ,

Leave a Reply

