Dăruind amintiri

De mică mi-a plăcut compania adulților. Mi se păreau mult mai interesanți decât partenerii mei de joacă. De fapt jocul de-a adulții era cel care mă fascina și care mă făcea să pândesc de după ușă de fiecare dată când mergeam în vizită pe la prietenele mamei sau la mătuși și ele se adunau la un ceai sau o cafea, în timp ce noi, copiii, eram lăsați în altă cameră să ne jucăm în voie.

Mă fascinau toate lucrurile acelea de femeie mai mult ca orice păpușă, oricât de frumoasă. Sticlele de parfum aranjate într-o linie dreaptă la oglindă ca niște mici soldăței de sticlă, așteptându-și ordinul de folosință, bijuteriile ascunse în cutia lor cu înveliș de catifea albastră ca cerul la miezul nopții, rujurile roșii atât de cremoase și de pigmentate încât nu reușeam niciodată să șterg urmele după folosirea nepermisă și pudra mirosind a iasomie ascunsă în cutia ei argintată.

Dar nimic nu mă fermeca mai tare ca ceea ce se ascundea în spatele ușilor de lemn lăcuit de la șifonier. Rochiile fluide de mătase sau cele greoaie de catifea, pălăriile cu panglici multicolore, mănușile croșetate sau cele din piele atât de moale, gulerul din blană de vulpe sau pantofii cu toc înalt.

Amalia e o prietenă veche de-a mamei și cea care avea cea mai impresionantă colecție de ”lucruri de femeie”. Tot ea dădea și cele mai frumoase petreceri și avea cele mai bune prăjituri și ceaiuri și nu se supăra niciodată când noi, ăștia micii dădeam buzna peste adulți. Tot ea a fost cea care la vârsta când societatea dicta că eram deja domnișoară m-a luat deoparte și mi-a dat o veritabilă lecție de pension privind bunele maniere așa cum primise la rândul de la bunica ei care își petrecuse câțiva ani din viața la un pension din Paris. Tot ea mi-a dat primele sfaturi legate de modă (pe care multă vreme le-am ignorat) și de ceea ce înseamnă să fii o doamnă. Mi-a povestit de vremurile când doamnele ieșeau aranjate la teatru și la operă și că în spatele fiecărei haine e o poveste.

Iar pentru toate astea și mult mai multe merită toată recunoștința de care pot da dovadă. Recunoștința a început de câțiva ani să se manifeste sub formă de cadouri de zi de naștere, de la an la an fiind tot mai greu să găsesc ceva ce i se potrivește mănușă.

Dar anul acesta va fi mai ușor mulțumită magazinului Borealy. Acolo am găsit combinația perfectă menită să mențină vii toate acele amintiri pe care le împărțim și toate acele lecții pe care le-am primit.

Fiind pasionată de modă dar mai ales de povestea din spatele ei m-am gândit că o carte despre povestea lui Christian Dior, considerat de mulți a fi un etalon al frumuseții și eleganței ar fi potrivită, mai ales din moment ce accentul este pe moda cuprinsă de anii 1947-1957. Apoi ar mai fi cartea privind istoria casei de modă Gucci, un alt etalon al luxului și eleganței care oferă o privire introspectiva asupra originilor, identității, influenței și inovației casei Gucci.

Și cum nicio lectură nu e completă fără o ceașcă de ceai de măsură, ceaiurile Dammann care și-au atras denumirea de ceai al regilor pentru calitatea incontestabilă și aroma îmbietoare, ar completa perfect cadoul atât din perspectiva conținutului cât și din punct de vedere estetic. Setul de ceai  Dammann Leather Tube este alcătuit dintr-o cutie elegantă din piele, un infuzor sub formă de linguriţă şi trei recipiente metalice cu câte 30 de grame din următoarele ceaiuri clasice Dammann Freres:

  • Verde L’oriental, un amestec revigorant de frunze de ceai verde chinezesc şi parfumul dulceag al piersicilor, fragilor şi al fructelor pasiunii;
  • Goût Russe, o combinaţie înfloritoare de ceaiuri chinezeşti şi deliciul citricelor;
  • Jardin Bleu, o experienţă de neuitat cu arome de rubarbă şi căpşuni sălbatice, în combinaţie cu ceaiuri negre din India şi China.

Ultimul element care nu poate lipsi din amintirea acelor ceaiuri pândite de după ușă ar dulceața pe care nu reușeam să o mănânc niciodată suficient de atentă încât să nu îmi murdăresc și rochia sau bluza cu volane și a cărei amintire îmi rămânea de-a lungul zilei prin degetele lipicioase sau prin senzația de rău pe care o căpătam după mult prea multe porții devorate.

Iar Borealy oferă un coș delicios cu produse 100% naturale de la Les saverus d’Yveline compus din gem de grapefruit, kiwi sau delicioasele Pates de Fruits.

Și cum niciun cadou nu este complet fără ambalaj m-am decis ca și acesta să fie un festin al simțurilor, tactile de această dată. Cărțile, tubul cu ceaiuri și cufărul din lemn cu delicioasele gemuri le-aș pune într-o cutie cartonată, învelite în hârtie neagră de mătase la interior, cutia fiind legată cu o fundă dublă din panglică din catifea la exterior – o amintire a superbei rochii din mătase neagră și a capei de catifea albă pe care a purtat-o la un revelion și la care am râvnit mereu, de fiecare dată când mă furișam în dormitorul ei și îi deschideam șifonierul, trecându-mi degetele de-a lungul rochiilor în timp ce mă imaginam purtându-le.

Articol scris pentru SuperBlog 2012.

Tagged: , , , , , ,

Leave a Reply

