Bolivar nr.160

Nu-mi venea să cred că fusesem atât de norocoasă și ajunsesem în Parisul Americii de Sud, locul de naștere al tangoului – Buenos Aires!

Simțeam un nod în gât și mii de fluturi în stomac în timp ce încercam să mă dezmeticesc în aeroport, implorându-mi picioarele să o ia în direcția unui taxi care să mă ducă pe Bolivar, numărul 160 la NH City & Tower Hotel. Imaginile văzute din taxi se succedau cu repeziciune, înecându-mi simțurile în culoare și zumzetul orașului, uitând cu totul de trecerea timpul.

Și iată-mă ajunsă la destinație, în districtul istoric al capitalei argentiniene, în fața unei clădiri construite în stil art deco, care te face să visezi cu ochii deschiși la anii ’30 dar care te transmută dintr-un vis al trecutului în unul contemporan de cum îi treci pragul.

Arhitectura mă duce cu gândul la o vreme de mult uitată în timp ce elementele de decor cu liniile simple și paleta cromatică puternică mă ancorează ferm în prezent.

Se simte în aer mirosul inconfundabil al luxului, al calității, al standardelor înalte reflectate în atitudinea personalului care îți zâmbește constant dar nu forțat, care îți întâmpină orice nevoie și care nu cunoaște sensul de ”nu se poate”, fără a fi invazivi.

În sfârșit ajung în cameră și încep să uit pentru ce am venit în Buenos Aires, considerând camera de hotel destinația finală pe care nu vreau să o mai părăsesc pe durata șederii. Îmi place gama de culori folosite, tonurile pământii atât de elegante și totuși personale și calde. Maroul ciocolatiu al pardoselii de lemn sau al mobilierului, pielea canapelei și a fotoliilor care scârțâie atunci când te așezi, folosirea inteligentă a oglinzilor pentru a deschide camera și a oferi iluzia de mai mult spațiu, covorul plușat în care îmi afund cu lăcomie degetele de la picioare și care îmi gâdilă ușor talpa.

Apoi e peretele de sticlă din fața patului care se deschide cu o panoramă superbă a zonei, marcată de un eclectism arhitectural cu elemente ce amintesc de Barcelona, Paris și Madrid, de stilurile colonial, art nouveau, neo-gotic si bourbon francez.

Baia păstrează un stil minimalist prin oglinda ce ocupă bună parte dintr-unul din pereți, blatul de marmura, cabina de duș din sticlă și obiectele sanitare argintii care mă îmbină în tandem la un duș revigorant alături de gama de produse de baie Agua de la Tierra cu mirosul lor fantastic de citrice.

Și e surprinzător să vezi atenția dublă la detalii dată în primul rând prin existența produselor de baie distincte – șampon, gel de duș, balsam de păr (recunosc că e prima dată când întâlnesc așa ceva într-un hotel) și laptele de corp în locul unui produs 3 în 1 și apoi e mențiunea de pe spatele flacoanelor – oxo-biodegradibile care prin compușii de polyolefin catalizează descompunerea plasticului și reduc astfel timpul la o fracțiune din durata normală – aproape 7 ani față de 400. Un mic detaliu care face o diferența enormă atunci când vorbim de milioane de turiști ce vizitează anual cele 400 de hoteluri din lanțul NH Hotels plasate la nivel mondial.

Cum ziua era pierdută m-am abandonat relaxării totale în halatul de baie pufos și în patul imens care mă aștepta. Și aici simțurile mi-au fost din nou dezmierdate de așternuturile apretate, de foșnetul lor crocant și primitor de unde am scanat rapid programele de televiziune (o mică obsesie personală) și am navigat pe internet prin WiFi, punând la punct ultimele detalii ale itinerarului și confirmând închirierea unei mașini hibrid pentru deplasarea în afara orașului, profitând în același timp de punctul de încărcare rapidă pentru mașini electrice al hotelului.

M-am trezit a doua zi cu un chef nebun de aventură și de explorare a saloanelor de tango, a magazinelor de antichități situate pe străzile cochete din San Telmo, pavate cu piatră cubică, a operelor de artă din Muzeul Metropolitan sau a vestitei opere Teatro Colon.

Dar înainte de toate am făcut câteva ture în piscina de pe acoperiș și mi-am luat micul dejun în timp ce calculam emisia de dioxid de carbon generată de șederea mea acolo, direct din site-ul hotelului de unde am aflat de soluțiile eficiente și sustenabile adoptate ca utilizarea surselor de iluminat ecologice, reducerea consumului de apă sau prin programele ”Green Light” sau ”Green Building”, care deși eficientizează modul de utilizare al resurselor nu știrbesc cu nimic gradul de confort ridicat.

Și atunci am înțeles filosofia din spatele coceptului adoptat de NH Hotels și anume că se pot lipsi de multe dar grija cu care fac anumite lucruri nu este una din ele. Că luxul și confortul nu sunt sinonime cu risipa și că se poate crea cu ușurință o veritabilă oază de liniște și relaxare în inima orașului, între pereții NH.

Articol scris pentru SuperBlog 2012.

This slideshow requires JavaScript.

 

Tagged: , , , , , ,

Leave a Reply

