Un magazin online cât ai zice SpringShop

Aparent românii s-au mai dat pe brazdă în ultimii ani și au realizat că e-commerce-ul, zis și comerț online nu este bau-bau-ul vehiculat ci o metodă facilă de a cumpăra cam orice îți dorești și din țară și de peste hotare. Și deși mă îndoiesc că vom renunța vreodată cu totul la comerțul clasic, cu mersul la magazin și hoinăritul printre rafturi, comerțul online devine pe zi ce trece parcă mai frumos și mai atrăgător pentru că nu ai asistenți de vânzări care să te agaseze cu eternul ”vă ajut cu ceva?” și te poți uita în voie la orice produs dorești fără să te simți presat să și cumperi.

Și unde clientul vede frumusețe, comerciantul vede potențial. În cazul de față o reducere a cheltuielilor cu personalul, cu spațiul de desfacere, cu stocuri, depozite etc. Sau poate că ești pasionat de croșetat sau de cosmetice home made sau poate că faci genți ingenioase și vrei să le vinzi dar habar n-ai cum să creezi un site de la zero sau ce presupune optimizarea unuia.

Aici intră în scenă SpringShop! Acest vrăjitor virtual care în loc să scoată iepurași din jobenul magic scoate magazine online. Și totul e atât de simplu și de rapid încât în doi pași și trei click-uri pot să devin proprietară de magazin virtual.  

Dar până acolo, trebuie să mă conving că magazinul online merită investiția, iar la o primă vedere s-ar putea să nu mă las convisă. De ce?

Pentru că:

  • designul poate fi mult mai bun și-mi poate inspira mult mai mult profesionalism. De exemplu există o ruptură intre partea de sus a site-ului și cea de jos. Mi-ar fi plăcut să văd același gri închis și în partea fixă, unde este situat meniul cu taburile aferente. Teoria culorilor sugerează folosirea tonurilor închise (negru, gri) pentru a inspira seriozitate, asemeni băncilor. Apoi e o problemă în utilizarea unui buton cu gradient când textul din buton e alb pentru că scrisul se pierde în culoare. Și ultima observație ar fi tonul de verde folosit care alături de negru din logo îmi sugerează mai degrabă military shop decât magazin de creare de site-uri web. Schema de culori ar trebui să fie simplă cu 2-3 nuanțe maxim folosite. Așa că aș merge pe cele două tonuri de gri și pe roșu pentru dinamism și invitare la acțiune.
  • meniul nu cuprinde toate taburile necesare. Aș vedea de maxim interes taburile în următoarea ordine: Creează, Portofoliu (e deosebit de important vizionarea produsului finit, asta vinde cel mai bine și îți pune în balanță ce primești pentru cât te costă), Opțiuni și prețuri (și aici să fie prezentate de 3 opțiuni de site de la foarte simplu la complex pentru ca orice vizitator să poată evalua care este opțiunea cea mai bună pentru afacerea sa și pentru fiecare opțiunea de preț), Premium (clienții vor să se simtă speciali, de ce să nu li se ofere opțiuni premium de personalizare sau creare asistată sau consultanță în alegerea unei scheme de culori sau integrarea cu rețelele sociale care sunt un referențial de trafic mult mai bun și viitorul SEO-lui și atât de căutate), Suport (cuprinde pe lângă informațiile deja existente o secțiune de Q&A cu întrebări frecvente care pot apărea sau soluții la probleme cu care te-ai putea confrunta – ai setat greșit o opțiune sau vrei îți apare o eroare etc.).
  • Nu îmi place că primul lucru pe care îmi pică ochii este butonul de ”Vezi prețuri și abonamente” care împreună cu sloganul ”Vinzi online în numai 5 minute!” mă duc cu gândul la teleshoping unde fiecare a doua propoziție e o invitație la cumpărare. E deranjant pentru că simt că sunt percepută ca un mare semn de $ și nu ca un om, un client care caută o soluție.
  • Iar ca ultimă mențiune aș înlocui clipul de pe youtube cu un set de slide-uri animate care prezintă cele 3 casete de mai jos cu informațiile de care ai nevoie și beneficiile aduse de SpringShop.ro. Sau măcar înlocuită animația cu una în care vocea persoanei nu este pe aceeași tonalitate de la un capăt la altul al clipului. Convinge-mă să cumpăr, deci vreau să simt emoția sau chemarea din vocea ta! Deși mascota este simpatică nu îi văd relevanța în contextul produsului. Imagini ale unor oameni care provin din diverse domenii prezentați pe post de clienți mulțumiți ar avea un impact mult mai mare pentru că permit empatizarea mult mai ușoară cu aceștia și provoacă involuntar asocierea propriei persoane cu unul dintre ei.

Cam atât aș modifica la SpringShop și apreciez că totuși mesajul se înțelege și că vizitatorii site-ului nu sunt agasați din prima cu mii și mii de informații inutile, trebuind să efectueze o căutare avansată pentru lucrurile care îi interesează cu adevărat.

Articol scris pentru SuperBlog 2012.

 

Advertisements

Tagged: , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s