O seară cu Robin and the Backstabbers

Joi seară, 17 ianuarie, ne-am adunat mai mulți în Ceainăria Cărturești. De la 19:30 trebuia să meet & greet pe Robin și ai săi backstabberi. 236 de oameni au zis că vor fi prezenți. Moment de panică. Și noi dacă nu mai prindem loc să mai întrăm, d-apăi să mai stăm la masă.

_____________________________________________________________________________________

Ce-i drept RATB-ul a erupt pe scena muzicală românească acum mai mulți ani. Dar mie mi-au trecut versurile lor oneste și acordurile săltărețe de chitară razant pe lângă ureche. Noroc că era iarnă și într-o zi cu soare și cu temperaturi scăzute mi s-a oprit gândul la Soare cu Dinți. Era ca în bancul ăla ”Păpușă crezi în dragoste la prima vedere sau e nevoie să mai trec o dată?”. Apoi, mult mai târziu, a venit SPNZRTR (unii îi zic Spânzurătoarea pentru mine e o înșiruire de consoane) care asemeni ielelor din legende mi-a luat mințile. Ascultată pe repeat, obsesiv și nervos, între plimbarea de la o casă la alta a bunicilor. Poate era zăpada prea multă și rece care îmi acompania drumurile și care evoca râurile de dezinfectant sau tăcerea dezolantă în care ecourile chitarei electrice (0:54 – 1:05) se înecau cu aceeași durere cu care se opresc uneori lacrimile în gât.

Dar Bacovia Overdrive nu e un album trist. Nu poate fi atunci când ai Soare cu Dinți, Sat după Sat și Vânătoarea Regală la un loc. Își mai arată uneori colții la tine când înțelegi că melodia Cristinei nu e o poveste cu happy end. Marele zgomot e meditativ și te invită să reflectezi. Roșu frână melodia care se aude la răsărit în Vamă după o noapte de chefuit. În 3 minute mașina 682 nu e despre vreo linie specială de autobuz, ci despre un taxi. Pentru mine e despre dragostea față de București. Iguana făcătoare de minuni m-a bântuit tot week-end-ul, de sâmbătă dimineața când m-am trezit cu ea în cap și până duminică seara când mai scăpa câte un vers cu voce tare.

_____________________________________________________________________________________

Seara de joi a fost mai degrabă o revedere între prieteni. N-au fost fițe dar au fost miștouri. Am avut muzică și povești. Am aflat de ce le e frică și ce mănâncă dimineața, cum au început cu muzica și de e Terminator 2 atât de grozav. Ne-am semnat voioși coperțile de CD și le-au mai adăugat și dinozauri și alte desene. Până la toamnă mai ies 2 piese de pe albumul curent și apoi din septembrie – octombrie prind undele radio noile piese de pe Arhangheli. Dar până atunci au de aniversat 3 ani pe 28 aprilie și poate o mai pun de un concert de apartament. Subsemnată se prezintă la ”înjunghiere” pe 30 ianuarie în Fabrică.

Toată fericirea toată! (Robin) și la cât mai multe piese pe Guerrilla și nu numai!

Pozele de la eveniment (câteva) le găsiți aici.

One thought on “O seară cu Robin and the Backstabbers

  1. […] în zeci de CD-uri cu formații românești. Cum la vreme respectivă eram proaspăt amorezată de Robin and The Backstabbers și al lor Bacovia Overdrive am zis să-mi încerc puterile că n-am ce […]

Leave a Reply

