Triumph uber alles

BONNEVILLE T100

M-a îndrăgostit de motoare, mai exact de choppere, prin liceu, când mă uitam la American Chopper pe Discovery. Eram uimită cum într-o oră se ajungea de la cadru metalic la un cal de oțel nărăvaș, care abia aștepta să muște din asfaltul încins al Orange County-ului.

Săptămână de săptămână eram lipită de canapea în timp ce priveam hipnotizată la câte un cadru metalic mai larg, la șaua de piele ștanțată, la rezervorul customizat, la vopseaua care avea flăcări roșiatice și portocalii sau un fel de imprimeu de solzi de șarpe. Dar probabil că preferata mea va rămâne pe vecie Văduva Neagră, cu al său exoschelet metalic compus din pânze de paianjen.

Dar anii au trecut și de la choppere am trecut la Harley-uri pentru povestea din spatele lor care mă făcea să-mi imaginez kilometri întregi de șosea liberă pe care aș putea zbura, cu asfințitul în spate, spre nicăieri.

Și totuși nici Harley-ul n-a fost pantoful de cleștar în care tot încercam să-mi înghesui dorința de libertate absolută, latura rebelă, gustul pentru aventură, un spirit nomad și dorul de ducă. Auzeam un glas chemându-mă din depărtare dar nu știam de unde e și cui îi aparține.

Borealy mă provoacă să mă gândesc la cadoul perfect pentru mine, un simbol, chintesența a ceea ce sunt și a aspirațiilor mele.

În minte nu-mi vine decât un nume: Triumph Boneville T100.

E Cenușăreasa mea pe care o căutam de atâta vreme, căreia îi vine pantoful aspirațiilor mele. M-a cucerit cu designul tipic pentru finalul anilor ’50, care o face mult mai personală și mai caldă, mai apropiată de sufletul meu față de modelele moderne, cu linii precise și unghiuri ascuțite, cu aerul futurist de parcă în loc de clasica geacă de piele neagră ar trebui să mă îmbrac într-un costum spațial și să accelerez spre orbita Pâmântului și nu spre șosea.

E simbolul epocii de aur britanice a motociclismului în ciuda altor modele existente care erau mai puternice, mai ușor de manevrat și mai bine vândute. Dar era modalitatea perfectă de a călători prin zonele rurale atât de pitorești și pline de poveste.

Triumph-ul vine în completarea crezului personal în care la stânga stă muzica rock și la dreapta stau hainele de piele. E evadarea mea din monotonie, șansa de a-mi scrie propria poveste prin locuri și oameni, prin orașe și drumuri șerpuitoare, prin solitudine sau prietenie atunci când mi se alătură și alții.

E o întoarcere la instincte și la libertate absolută. E mai mult decât un mijloc de transport. E un stil de viață.

Articol scris pentru Spring SuperBlog 2013.

*uber alles = mai presus de orice

Tagged: , ,

Leave a Reply

