Relaxare la înălțime

După ce am fost plecată în deplasare timp de mai bine de o lună pe la Tîrgu Jiu am ajuns să văd cu alți ochi zona aceea a țării mai ales că nu m-am limitat strict la oraș și atât. Și am prins atâta drag de oamenii și de locurile alea încât am zis că-i musai să revin măcar o dată de plăcere.

Așa mi-a venit ideea cu week-end-ul la munte mai ales că mereu priveam din mașină în zare spre munții care aveau piscurile acoperite cu zăpadă încă de pe la începutul lui octombrie. Și cum de munți nu duce zona lipsă m-am pus pe căutat stațiuni sau măcar una care să-mi satisfacă pofta de aer curat și tare, de copaci cât vezi cu ochii și de urcat asemeni unei capre negre pe toate coclaurile cât e ziua de lungă.

Nu mi-a fost greu să dau de ceea ce îmi doream doar că acum apăruse o altă problemă unde stau? Câteva clickuri mai încolo și vreo două căutări după ”cazare Straja” și ”pensiune Straja” în mirificul Google și îmi găsisem deja vila cu pricina care să îmbine și utilul cu plăcutul și care să nu mă facă să-mi las amanet telefonul sau un rinichi ca să plătesc nota.

Vila Alpin e visul oricărui om care se încumetă chiar și pe timp de iarnă să urce până la 1445 m altitudine. Și ca să vă convingeți că astea nu sunt baliverne vă servesc și o imagine care face cât 1000 de cuvinte.

Dar priveliștea care-ți taie respirația nu e singura care m-a determinat s-o aleg. Dincolo de facilitățile clasice de cazare ca baia proprie la cameră sau televizorul cu care adorm de obicei (am nevoie de zgomot de fundal să pot adormi) Vila Alpin oferă și o ofertă diversă când vine vorba de mâncare fie ea românească (ochiuri zâmbitoare) sau internațională (pentru că nimic nu stinge foamea de după pârtie ca un cordon bleu). Dar diversitatea nu se oprește aici ci continuă într-o zonă care face dintr-un weekend simplu la munte unul cu adevărat memorabil – ce faci dincolo de camera în care stai?

Raftingul sau tiroliana ar fi primele pe lista mea de priorități pentru că-mi place adrenalina din când în când. Sau dacă vremea mi-o permite și vreau mai degrabă să mă relaxez mai bine iau la picior potecile și o pun de-o escaladă sau de activități speo.

Iar dacă dă zăpada până ajung eu acolo e clar că mi-aș petrece timpul pe pârtie până la lăsatul serii sau până îmi intră frigul în oase fie călare pe sanie fie poate pe skiuri sau placa de snowboarding.

Și dacă tot am fost provocată să scot o idee de îmbunătățire a experienței weekend-ului la Straja atunci aș zice cabină de saună și/sau posibilitatea de a ți se face masaj. Și să vă explic și de ce. Atunci când abia înveți să te dai cu schiurile sau placa căzăturile sunt mai mult decât frecvente și de cele mai multe ori mai rămâi înțepenit pe la câte un mușchi sau articulație. 10-15 minute de saună ar mai relaxa din mușchi, același lucru fiind valabil și pentru masaj mai ales atunci când se întâmplă ca tocmai șoferul din gașcă să se accidenteze și să-i limiteze mișcările atunci când conduce.

Până o să ajung efectiv în Mehedinți, să petrec un weekend la Straja, la vila Alpin am să îmi oblojesc dorul de munte cu superbele poze de pe site-ul lor.

Articol scris pentru SuperBlog 2013.

Pozele din cadrul articolului sunt preluate de aici și sunt folosite strict cu scop informativ.

Tagged: , ,

Leave a Reply

