O impresie puternică și o sugestie

Nu știu voi cum sunteți dar pe mine de la o vreme mă cam lasă memoria și oricât m-aș chinui să-mi amintesc ce ar trebui să-mi amintesc nu-mi iese. Asta nu înseamnă în niciun caz că mi-am pierdut din abilitatea mirobolantă de a reține cele mai lipsite de importanță informații și detalii ca de exemplu care sunt primele trei țări din lume care au cel mai mare indice de fericire (Danemarca, Norvegia și Elveția), pentru ce sunt cunoscuți americanii în lume(cei mai mulți deținători de premii Nobel și morți datorate mașinilor de tuns iarba) sau care este diferența dintre o cereală, o legumă și o plantă. În încercarea de a contracara respectivele efecte ale vârstei sau ce-o fi de vină pentru ținerea de minte precară am încercat diverse metode:

  • scris bilețele – lucru care a mers până în clipa în care am uitat ce am făcut cu respectivul bilețel;
  • făcut semne cu pixul pe mână/deget – doar că am uitat pentru ce era semnul atunci când nu scriam și un cuvânt de folosit pe post de indiciu;
  • notat detalii în telefon care de multe ori fix acolo rămân și nu mai sunt consultate în vecii vecilor iar atunci când sunt consultate sunt atât dar atât de criptice încât nu au nicio logică.

Încet – încet m-am obișnuit și cu asta, mai puțin într-un domeniu anume unde e musai să țin minte anumite lucruri. Domeniul cu pricina se referă la cărți și la pasiunea mea pentru ele dar mai ales la impresia pe care mi-o lasă după lecturare. Cum îmi ocup și timpul liber cu recenzatul de cărți (via Bookblog) e cu atât mai necesar să țin minte dacă mi-a plăcut sau nu o anumită carte fără a fi nevoie să scotocesc prin recenzii sau să încerc să-mi aduc aminte ceva specific în cazul celor care sunt citite de plăcere și deci rămân fără o recenzie clară. Lucrul ăsta mi-ar fi cu atât mai util cu cât aș putea să și recomand mai rapid o carte sau să mă folosesc de sistemul de apreciere pentru a le ordona în biblioteca deja neîncăpătoare.

Așa am început să pun cap la cap idei despre cum aș putea să obțin asta fără a vandaliza săracele cărți cu diverse adnotații pe marginea paginii sau pe la începutul sau finalul lor, pe paginile libere în care probabil ar ajunge tot o serie de informații criptice.

Soluția a venit destul de rapid și de la sine pentru că ”înfierarea paginilor” se poate realiza prin ștampile. Una cochetă, care mi-ar fi mereu la îndemână și care ar cuprinde strictul necesar de detalii ar fi mană cerească și ar cuprinde în mod obligatoriu:

Mesajul

Această carte trebuie să fie:

  • recitită
  • lăudată
  • pusă în lista de lecturi viitoare
  • arsă de ciuda sau de cât de proastă e
  • ținută minte pentru că e o carte frumoasă și specială

Elemente decorative: o serie de înflorituri şi scrisul de pe ştampilă să fie cursiv şi să amintească de dragostea şi respectul faţă de cărţi pe care-l aveau nobilii pe timpuri.

Dar astea nu sunt singurele detalii de care țin cont atunci când îmi aleg ștampila și o vânez pe siteurile online. Inovațiile joacă și ele un rol important atunci când poți combina o ștampilă simplă cu alte elemente utile și indispensabile și astfel aș obține un pix cu ștampilă perfect pentru subliniat citate sau un USB cu ștampilă pentru o bibliotecă virtuală la purtător și aș scoate un obiect uzual din sfera clasicului și a funcției de bază și aș aduce-o în secolul XXI.

Și pentru că imaginația e mai fertilă atunci când e ajutată și de o imagine vă prezint mai jos modelul ales de mine. Sper să vă placă și sper să vadă cât mai multe pagini de cărți!

12yhj copy

Articol scris pentru SuperBlog 2013.

Tagged: , ,

Leave a Reply

