Wanderlust și o mașină inteligentă

Wanderlust – Un impuls foarte puternic sau irezistibil de a călători. 

Nu cred că e zi în care să nu mă visez într-un alt loc, oraș sau țară explorând locuri care de care mai frumoase și care să mă lase fără suflare. Apetitul pentru călătorii oricât de scurte mi-a fost deschis în septembrie când m-am văzut nevoită să plec în interes de serviciu în jumătatea sudică a țării. N-am fost țintuită de un oraș anume zi de zi așa că am avut șansă să văd cum dealul se face câmpie sau munte, cum trec de la spații vaste, deschise, nemărginite de nimic decât de cer albastru la cele în care crengile copacilor făceau cunună peste capota mașinii filtrând lumina într-un model similar cu cel al unei girafe gigant proiectate pe asfalt.

Contopirea naturii în nuanțele arămii de toamnă și mai ales cu locuri în care omul nu și-a făcut simțită prezența m-au făcut să mă gândesc cât de norocoasă sunt că am moștenit o asemenea țară de la părinți, bunici și străbunici și m-a făcut să mă gândesc totodată la ce am să las eu în urma mea copiilor și nepoților ce sper că or să vină la un moment dat.

Și visarea asta spre viitor m-a aruncat într-un hău și mai adânc dar foarte plăcut în care mă vedeam la volanul unei mașini care părea că zboară lin pe șosele și mă poartă nestingherită spre locuri care mai de care mai spectaculoase. Că lasă în urma ei un nor de frunze roșiatice și galbene în loc de unul de fum și de noxe. Că lasă să-mi pătrundă prin geamul deschis miros de brad și de rășină care să-mi gâdile nările. Că nu mă lasă în pana prostului atunci când îmi e lumea  mai dragă și simt cum apăsând accelerația mă propag și mai adânc în reverie și mă contopesc cu șerpuirea când lină, când abruptă, uitând că și rezervorul cere de ”mâncare”.

Mi-aș dori o mașină care să mă citească și să mă poarte către locurile după care jinduiește inima mea și care știe să-mi asculte glasul viselor și să nu le perturbe cu sunete grave, cu note joase huruitoare care îmi îneacă wanderlustul și amuțește vocea lui Alain și a Dalidei și ale lor Paroles, Paroles.

Vreau o mașină care să lase în urma ei atât frumusețe neatinsă pe cât i se așterne și în față. Vreau o mașină a prezentului care să mă poarte în viitor!

Toate dorințele mele se sparg de valurile realității și capătă conturul unei mașini hibrid. Acea îngemănare a avansului tehnologic de la 1897 dată de invenția motorului cu ardere internă și cea a tehnologiei de azi în care mașinile pot funcționa și pe bază de energie electrică. Ce mi-aș putea dori mai mult de la o mașină decât o simbioză bine gândită dintre un motor termic pentru putere și performanțe superioare și unul electric pentru consum și emisii reduse?

O mașină care nu dă greș nici în orașul care îi impune un ritm sincopat asemeni unui cal obligat să meargă la trap sau la viteză de sub 50 km/h dar nici la drum lung lung când modulul power poate activat pentru un plus de putere și accelerație îmbunătățită.

Iar toată tehnologia de care dispune o astfel de bijuterie pe patru roți permite o visare în toată regula cu ochii pironiți în peisaj și nu în afișajul de bord pentru că se pot urmări cu ușurință fluxurile de energie ale sistemului hibrid care permite totodată și controlarea cu ușurință ale diferitelor sale componente. Orice urmă de încrâncenare dispare cât ai zice ”emisii zero în modul electric” pentru că primesc informații în timp real despre starea sistemului și comanda de accelerație.

Acum singura dilemă rămâne pe care din cele trei s-o pețesc pentru o aventură pe cinste? Pe Yaris, Auris sau Prius?

Iar pe final vă las cu dedicația perfectă pentru mașina minune.

C’est étrange, Je ne sais pas ce qui m’arrive ce soir, Je te regarde comme pour la première fois. Encore des mots toujours des mots Les mêmes mots Je ne sais plus comme te dire, Rien que des mots Mais tu es cette belle histoire d’amour… Que je ne cesserai jamais de lire.


Articol scris pentru SuperBlog 2013.

Tagged: , ,

Leave a Reply

