Un ceai prea dulce

Uite cum SuperBlog-ul mă provoacă la râs și la distrat lumea cu o povestioară amuzantă. Cum prefer să nu mă inspir din munca altora ( a se înțelege filme) prefer să iau o întâmplare din viața reală și să o duc un pic la extrem pentru efectul comic dorit.

Se făcea că la unul din joburile pe care le-am avut de-a lungul timpului să dau peste un tip care a servit multă vreme drept subiect preferat de bârfă pentru că nimeni nu-l suporta. Se credea frumos și nu era chiar rupt din soare fiind cumva o îmbinare dintre un urs grizzley (ca nivel de pilozitate corporală) și Casper (părul bun părăsește capul prost). Dincolo de încercările și eforturile depuse constant de a fi cool și în pas cu moda (vedeai de la o poștă ce marcă de cămașă purta pentru că avea cel puțin o broderie odioasă la vedere, mare cât casa, cu logoul firmei) avea o trăsătură distinctivă de caracter care i-a adus porecla de Scrooge și pedeapsa pe măsură. 

Asemeni personajului din romanului lui Dickens și colegul cu pricina era zgârcit peste măsură. Nu-și ținea banii la saltea dar nici mult nu mai avea. ”Calitatea” i se manifesta cel mai des atunci când era vorba de mâncare sau de băutură. Ne era imposibil să ne lăsăm pe masă vreun măr sau portocală și să ne întoarcem spatele pentru că în secunda doi nu mai era acolo. Și ca să dreagă cumva boacăna chipurile ne întreba uneori – A cui e mărul de pe masă? L-am luat și eu că nu mai puteam de foame – replică aruncată printre molfăituri.

Același scenariu se repeta cu sucul din frigider, înghețată, biscuiți sau uneori chiar cu prânzul din care cerea și el ”doar o gură” și mânca jumate. Acum știu că vă gândiți că poate săracul nu avea bani sau o ducea foarte greu dar vă scutesc de orice urmă de simpatie spunându-vă că era șef și în consecință avea de unde să-și plătească salariul și încă unul mai mult decât decent pentru acele vremuri.

La un moment dat, sătule fiind de hrănit trântorul care nu se obosea niciodată să contribuie cu niciun sfanț la cheta pentru cafea, suc sau ce-o mai fi fost ne-am gândit că ar fi cazul să-l învățăm o lecție și să-i servim un ceai dulce, atât de dulce cum numai un laxativ lichid l-ar fi putut îndulci.

Zis și făcut. Am așteptat ziua propice și am pregătit minuțios ingredientele necesare – un ceai care de fel e mai amar ca să justifice nevoia de zahăr sau de miere și sticla de laxativ alături. Am luat o cană din dulap și am pus vreun deget jumate de laxativ pe fund și apoi ceai până în buză. Și ca să fie treaba treabă am hotărât să ocupăm și baia de la locul de muncă prin rotație, cât o fi nevoie, până să își facă laxativul efectul.

Ceaiul a fost servit și apoi am început să pândim orice gest sau reacție care ar fi dat startul pentru marea căcare și să ne înnăbușim râsul care bolborosea în noi de teamă să nu se prindă că i-am copt ceva.

Întâi a fost fâstâceala în scaun, urmată de o încordare subită și de aproape sărit din scaun spre baie. Colega mea era deja înauntru și dăduse și drumul la apa de la chiuvetă ca să nu audă când e strigată așa că am avut parte de vreo 3-4 minute în care băiatul a bătut un step furios pe lângă ușă trăgând în zadar de clanță. Cu cât se enerva mai tare cu atât își putea controla organismul mai puțin așa că a mai tras și câteva pârțuri sonore care l-au făcut roșu ca sfecla la față de rușine.

În cele din urmă colega a ieșit din baie cu o mutră inocentă și i-a salvat pantalonii tipului de o schimbare de culoare rapidă și localizată. Uitasem să spun că l-am lăsat și cu sulul de hârtie igienică aproape consumat ca măcar o dată zgârcenia lui să îi vină de hac.

Noi ajunsesem să ne ținem cu mâna de burtă de la atâta râs și sperăm că incidentul cu pricina să-l fi învățat minte să-și mai bage botul pofticios în ce nu-i a lui și să verifice întotdeauna baia că are suficientă hârtie igienică.

Articol scris pentru Proba nr 14 din SuperBlog 2013, sponsorizată de Reeija.

 

Tagged: , ,

Leave a Reply

