Noi ce facem iarna asta?

Uneori rămân mirată de ce îmi arată calendarul, în rarele momente când îmi arunc ochii pe el. Noiembrie, jumătatea lunii. Păi nu era august mai ieri? Noroc cu rubrica meteo că mai ajung și eu să aflu că vine iarna și zăpada în curând. Ceea ce mă face să mă gândesc la alte lucruri pe care le aduce cu sine sezonul rece – Revelionul și sporturile de iarnă!

Nu pot să zic că ma extaziază la culme Revelionul în sine, în fond e încă o zi din an, una în care mănânci și bei mai mult, dansezi și râzi forțat chiar și atunci când numai de asta n-ai chef. Păstrând o tradiție care începe să prindă contur și anul ăsta vreau să fac ceva atipic pentru noapte de 31 decembrie și să mă abat de la secvența mâncat-băut-veselit așa că am propus în gașcă un sejur la Straja, care să ne rupă de mediul urban și să ne relaxeze printre nămeții albi ca spuma laptelui.

Cum suntem o adunătură de leneși fără pereche, care mai de care mai comod și mai antisocial sau reticent față de sărbătorile pe care trebuie să le faci cum dictează tradiția sau societatea ne-am făcut program ca de cantonament la Straja cu dat pe pârtie de dimineața până la prânz, mâncat ceva bun și gustos care să ne țină fix cât trebuie până seara și să ne ajungă ca rezervă de energie pentru turul doi de placă (băieții amatori de senzații tari) sau schi la Straja (pentru noi fetele care nu dorim să ne întoarcem cu o colecție impresionantă de vânătăi în noul an).

Dar până să ajungem la planuri detaliate pentru fiecare zi de ședere să vă spun cum de-a intrat vila Alpin în lista scurtă de cazare.

În primul și-n primul rând am căutat să găsim o locație care să fie aproape de pârtie că doar ne ducem să ne dăm cu schiurile, placa de snowboarding sau sania (reală sau improvizată). Apoi am vrut să vedem poze cu respectivele camere unde la nevoie (vreo trântă mai dureroasă, vremea prea rece sau o răceală neplanificată) vom petrece ceva mai mult timp. Dacă pozele ne mulțumesc gusturile ( să nu fie mobilate la 1800 toamna și cam tot atunci dotate cu lenjerie și prosoape sau baia să fie la capătul culoarului unde noaptea, de oboseală sau amețeală indusă de licori bahice, să nimerim în camera vecinului) atunci trecem la partea care ne poate pune piedici sau tăia de tot elanul – cu cât ne ușurează buzunarul toată distracția. N-am zis nimic de mâncare nu pentru că n-ar conta dar nu facem noi mofturi că nu avem cine știe ce bucate exotice atâta timp cât mâncarea e caldă și ne aduce aminte de mâncarea de la mama de-acasă adică tradițională.

Acestea fiind zise îmi permit puțin să revin asupra site-ului în sine de unde am cules informațiile.

Apreciez că tot ce mi-am dorit să aflu am aflat ușor. Meniul e simplu ca bună-ziua și-mi pune fix în ordinea intereselor și categoriile – pârtii de ski și cazare. Deși apreciez enorm faptul că mi se zice ce pârtii am la dispoziție, cât sunt de lungi, de late sau de abrupte nu mă ajută să nu am imagini, temperaturi (sau link spre vreun site unde aș putea vedea asta) sau vreun video in real time în care să văd exact starea pârtiei. Dacă plec din București și acolo abia am 5 cm zăpadă ce fac?

În pagina de cazare contează mai mult pozele și mai apoi prețul. Să vă explic și de ce. Ochiul se duce mai ușor spre o poză decât spre text care e mult mai convingătoare. Totodată n-ar strica dacă între rândurile cu camera de 2 locuri și cea tip apartament ați insera un slideshow cu imaginile din camerele aferente – adică toate câte sunt de 2 locuri ca în felul acesta să știu exact cum arată nu să am surpriza să constat la fața locului că ce am văzut pe site nu e tocmai la fel și în realitate. Ați putea de exemplu să menționați și capacitatea totală a vilei pentru cei care doresc o închirieze complet pentru petrecerea de Revelion sau alte ocazii speciale (teambuilding sau zile de naștere).

Apoi ar mai fi de punctat și remediat cumva că între meniu și textul propriu-zis apare like pentru pagina de Facebook și promovarea unor site-uri partenere. De obicei astea se pun în dreapta pentru a avea un mesaj coerent în site-ul vizitat. Orice urmă de publicitate nu trebuie să taie în bucăți informația principală pentru că am intrat pe Vila Alpin să văd ce mă interesează acolo și nu cum stă treaba cu tabăra de aventură Viața.

Mai am o problemă cu faptul că blocul de text nu are niciun fel de delimitare și textul pare să plutească pur și simplu în pagină amintind de site-urile stil pagină simplă de HTML de pe la începutul anilor 2000. Chenarul alb cu umbră pe margine de la secțiunea de blog e mult mai elegant și profi. Totodată n-ar strica să importați o hartă din Google maps dacă tot ziceți cum se ajunge la cabană. Unii sunt mai grei de cap și nu pricep doar din indicații textuale ce și cum.

Harta cu pârtiile sau articolele de blog au secțiuni dedicate deci nu au ce căuta în prima pagină cu atât mai mult cu cât primul articol e legat de un program turistic a cărui relevanță nu prea o văd pentru că îi lipsește partea introductivă. Se poate pune o imagine sau un link spre o pagină unde este explicat exact ce și cum.

Turul virtual ar putea fi poziționat în locul celor două articole de blog cu mențiunea că ar fi mai ok ca primele imagini să fie cu exteriorul vilei și/sau camerele respective pentru că asta se caută în primă fază – cazarea. Sau se poate face un slideshow cu diverse poze atât cu dotările cât și de la evenimente ținute la Vila Alpin care să ilustreze beneficiile unui sejur la Straja.

Deci accentul pe mai multe poze și mai puțin pe text, cel puțin în prima pagină în care scroll-ul ar trebui să fie limitat la 1 – 2 page down-uri, din moment ce informația este prezentă și în alte secțiuni.

Sper să vă fie de folos!

Articol scris pentru SuperBlog 2013.

Tagged: , ,

Leave a Reply

