Haina bine călcată îl face pe om

În folclorul românesc și nu numai și-a găsit loc și proverbul care zice ”nu haina îl face pe om ci omul pe haină”. O fi fost și vorba asta cândva adevărată și mai mult ca sigur își mai păstrează și azi un dram de adevăr dincolo de eticheta de brand pentru că vine cu amendamentul – Haina nu îl face pe om…până la un punct.

Primele impresii au fost și sunt cruciale fie că a fost vorba să merg la un interviu sau să mă întâlnesc pentru prima oară cu băiatul ăla drăguț. Felul cum mă îmbrac sau mai degrabă atenția pe care o dau micilor detalii poate să facă diferența dintre un eșec și un succes răsunător. Degeaba încerc să torn câte în lună și în stele și să scot tot farmecul cu care am fost înzestrată la înaintare dacă interlocutorul rămâne fixat pe cutele de pe cămașă sau pe faptul că pantalonii arată de parcă aș fi dormit în ei fiind boțiți peste măsură. 

De asta cred că o ținută, pentru a fi impecabilă, trebuie să treacă dincolo de capriciile modei sau de stilul personal al fiecăruia și să respecte un minim de grijă față de curățenie și de eliminarea cutelor inestetice.

Această idee mi-a fost întărită și mai mult atunci când m-am plimbat pe străzile Parisului și i-am admirat locuitorii mereu impecabili și totuși discreți în înfățișare care fără a afișa ostentativ ultimele tendințe în materie de modă se făceau remarcați pentru că totul era la locul lui în ținuta pe care o purtau și care cumva completa șarmul personal venit în mod obligatoriu la pachet cu un zâmbet reținut!

Chiar și atunci când am rămas minute în șir zgâindu-mă la vitrinele caselor de modă celebre ca Chanel, Dior sau YSL hainele arătau impecabil dincolo de design pentru că erau perfect călcate. Cred că și o singură cută că ar fi știrbit ceva din magia faimoasei rochițe negre pentru că de la glamourous ar fi devenit subit șlampătă.

De asta m-am și ambiționat și am căutat diverse oferte de fiare de călcat care să-mi ușureze munca mai ales atunci când cedez tentației de a-mi lua o haină care știu că-mi va scoate peri albi la scosul cutelor din ea după spălare. Apuse sunt vremurile bunicii sau chiar și ale mamei care nu prea avea de unde alege electrocasnice cu mai mult de o setare de căldură. De voiai să calci o bluză de mătase sau satin scoteai fierul din priză și puneai peste haină o cârpă ca să o protejezi de o temperatură prea mare sau așteptai cuminte lângă fier ca acesta să ajungă la temperatura potrivită, încercându-l din când în când cu degetul.

Cum eu n-am luxul de a stat atâta dimineața ca să nimeresc setarea potrivită și nici să nu plec la birou cu cămașa cute-cute sau cu o frumoasă urmă de talpă de fier de călcat pe ea, m-am reorientat spre Bosch și al său Sensixx’x DA50 care vine cu un design ergonomic că să îmi fie ușor să-l manevrez, are un vârf de top care nu iartă nici cea mai mică cută din jurul nasturilor și care spre bucuria mea vine dotat și cu 3 AntiCalc system: sistem anticalc integrat cu autocurăţare și calc`n clean pentru momentele dese când îmi dau seama că iar nu mai am apă distilată pentru umplut fierul de călcat și a folosi aburii săi.

Așa că dragilor degeaba îmi aleg o rochie sau un costum trăsnet dacă nu știu să-l și port ca atare, adică fără urmă de cute!

Articol scris pentru SuperBlog 2013.

Tagged: , ,

Leave a Reply

