Brand deschis la minte caut blogger cu talent la povești

Am zis eu brand dar poate să fie și companie și partener media și pitic de grădină la urma urmei dacă asta aduce ceva reciproc avantajos într-o relație în care unul sare cu ideea și celălalt cu povestea.

Probabil cea mai eficientă metodă de promovare e cea bazată pe recomandare personală venită din partea cuiva care a încercat sau folosit un produs sau serviciu. Cum internetul e tata lor în materie de promovare rapidă și ieftină cred că putem înțelege atracția pe care o exercită puterea parteneriatului în blogosferă.

Acum că mă aflu aproape de finalul încă unui SuperBlog mă încumet să vorbesc deschis despre genul acesta de parteneriate în care brandul propune și bloggerul parterner execută. 

Experiența mea e cumva bivalentă pentru că pe de o parte e SuperBlog cu suita lui de parteneri pentru care am scris diverse lucruri, unele mai inspirate, altele mai trase de păr, unele de-a dreptul oribile (cel puțin din punctul meu de vedere) și apoi e experiența pe care o am indirect prin bookblog.ro unde scriu recenzii de cărți și unde parteneriatul e făcut aproape majoritar cu editurile românești și site-uri de vânzare de cărți.

Ca să mă pliez pe formatul probei am să recurg la un mic interviu unde am să rog ca personalitățile mele multiple să se manifeste sincer și să răspundă după cum urmează.

Cum ar trebui să se desfășoare un parteneriat pentru a fi reciproc avantajos?

SuperBlog me: Pentru partener ar trebui ca bloggerul respectiv să aibă suficient public relevant căruia să îi prezinte produsul/serviciul sau evenimentul pe care îl dorește promovat. Apoi ar trebui ca respectivul scriitor online să aibă și tonul potrivit și o imagine aferentă care să nu facă notă discordantă cu ce promovează – de ex să nu i se ceară să promoveze un stil de viață sănătos dacă el e fanul numărul 1 al mâncării de tip fast-food. Pe de cealaltă parte bloggerul ar trebui să aibă libertatea de exprimare intactă și să spună ce crede chiar dacă asta înseamnă una sau mai multe bile negre pentru partenerul media /companie. Apoi ar mai fi partea legată de remunerare sau barter – o mână o spală pe alta dar nu o face gratis așa că e bine ca înțelegerea inițială să fie respectată, în caz contrar așa cum se scrie de bine se poate scrie de rău sau se poate spune adevărul urâcios.

bookblog me: Și recenziile cer adevărul de noi cei care scriem pe bookblog.ro așa că eu cel puțin nu mă abat de regula asta fie că elogiez cartea sau o recomand ca pe o lectură pe care o faci pe ruta București – Suceava doar să mai treacă timpul. Partea bună pentru mine e că primesc cam cele mai noi apariții sau cărți pe care mi le doresc de mult să le citesc. Partea bună pentru editură e că oricum sunt promovate și rareori scriem de rău de ceea ce citim pentru că nu suntem atât de tranșanți și cărțile lor își găsesc publicul țintă.

Ce potențial prezintă?

SuperBlog & bookblog me: Un potențial destul de mare de ambele părți pentru că atât bloggerul cât și partenerul au parte de expunere. Pe de altă parte vorbim și de subiecte de scris pentru că ne mai lovește și pana de inspirație uneori și ar mai fi și traficul pe care îl generează un articol bine punctat despre un produs sau serviciu cu mare căutare. Deci aici tind să cred că cel care scrie iese mai câștigat din toată afacerea asta.

Sunt sau nu oportune, utile, relevante parteneriatele?

Răspunsul meu e un DA foarte mare. După cum ziceam cea mai eficientă metodă de marketing e cea pe bază de recomandare. Iar atunci când bloggerul ales are o nișa bine formată sau un public foarte mare atunci mesajul companiei își găsește ținta. Deci sunt și oportune și utile de o parte și de alta. Relevanța e dată doar de modul în care e ales bloggerul partener în raport cu ce se dorește promovat aka un blogger bărbat nu va promova eficient cosmetice de femei așa cum nici eu în calitate de recenzor de cărți n-am să fiu o sursă de încredere pentru recomandat bujii.

Ce semnifică pentru mine parteneriatul?

Vizibilitate. Trafic. Șansa de a face ceva foarte interesant fie că e vorba de născocit povești despre brânză și parfumuri, reinventat filme cu brânză sau luat interviu unor autori în vogă din țări străine (Antti Tuomainen, Salla Simukka sau Samantha Shannon).

În încheiere vreau să mulțumesc echipei SuperBlog care m-a motivat și anul acesta să dau ce-i mai bun din mine și partenerilor din cadrul concursului pentru că mi-au pus mintea pe bigudiuri cu cerințele lor din articole!

Articol scris pentru SuperBlog 2013.

 

 

Tagged: ,

Leave a Reply

